poniedziałek, 10 lutego 2014

Tworzenie siatek brył bez kleju w programie GeoGebra


Bryłki bez kleju znam od dawna i jestem nimi oczarowana. Moi uczniowie i koleżanki też je znają.
Nie jeden raz pytałam Wacka Zawadowskiego kto tworzy takie siatki i wówczas słyszałam odpowiedź:
„Ty sama możesz je tworzyć – masz do tego narzędzie - program GeoGebra.”
Bardzo długo nie wierzyłam we własne siły. Moją przygodę z tworzeniem siatek brył bez kleju
rozpoczęłam we wrześniu 2013, kiedy razem z uczniami Zespołu Szkół Nr 106 w Warszawie
przygotowywaliśmy się do udziału w Festiwalu Nauki Małego Człowieka na Wydziale Fizyki
Politechniki Warszawskiej. Pierwszą wspólnie z uczniami wykonaną pracą była siatka ostrosłupa
prawidłowego pięciokątnego, którego ściany boczne są trójkątami złotymi.
Pełna wersja artykułu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz